Runner's Yoga

Löpning är en underbar träningsform, men det är också en träning som ställer höga krav på kroppen. På Runner’s Yoga är positionerna anpassade för att du ska bli en stark löpare med mindre skaderisk. Runner’s Yoga hjälper dig att förlänga strama löparmuskler som baksida lår, höftböjare och vader. Vi bygger styrka i core och stärker din löparhållning. Vi stärker fötter och anklar som i löpsteget absorberar två-tre gånger kroppsvikten. Yogans balanspositioner hjälper dig att förbättra din proprioception och ger dig ett bättre löpsteg på ojämt löpunderlag.
Andning och mental styrka kanske inte är det första du som löpare tänker att du ska förbättra, men även här kan Runner´s Yoga träna dig till ett syrerikt andetag och ett starkt och fokuserat medvetande.

body&mind

andning

styrka

rörlighet

balans

glädje

återhämtning

Nivåer

  • Rörlighet
  • Styrka
  • Kondition
  • Koordination
  • Hopp

Nytta/Fördelar

Minskad skaderisk vid löpning
Ökad kroppskännedom och kroppskontroll med en bättre hållning
Aktiverar och stärker ditt löparcore
Avlastar och mjukar upp överarbetade och strama områden
Ger inre balans och harmoni
Avstressande
Rörelseglädje

 

Tänk på

Bär kläder som du kan röra dig smidigt i. Strumpor eller barfota. Gärna en varmare tröja till början och slutet av passet.
Vi tränar barfota eller med strumpor på fötterna. Du behöver inte ha skor.

 

Nivåer

  • Rörlighet
  • Styrka
  • Kondition
  • Koordination
  • Hopp

Instruktörer

tisdag 21/11
Tid Typ Plats Instruktör Status  
16:00 - 16:55 Runner's Yoga 55 min Lilla salen (Blåsenhus) Lena L platser kvar: > 20 Boka

Du kanske också gillar

Dela på Facebook